Mielieji,

Kviečiame prisijungti dalyvaujant IŠŠŪKIŲ savaitėse bei nebūti abejingais auginant savo socio-emocinį raumenį 😊 Dalyvauti gali ir jūsų draugai, kolegos, visi, kam tai aktualu ir įdomu.

Kai kalbame apie socio-emocinius įgūdžius, santykius su pačiu savimi ir su kitais kasdieninėje aplinkoje, labai svarbios dedamosios dalys - kertinės ir pamatinės savybės - yra valia, kantrybė ir atsakomybė, kurias ugdyti galime įvairiais būdais, o vienas iš jų: IŠŠŪKIAI. Iššūkiai reikalauja nuolatinės savitvardos ir nuolatinio sąmoningumo. Dalyvaudami IŠŠŪKYJE kuo ilgesnį laikotarpį ugdome ir savo įpročius. Svarbu nepasiduoti, net jei atsiranda pagunda „šiandien praleisiu, gal rytoj“ (o ji tikrai atsiranda).

Taigi... skelbiame trijų IŠŠŪKIŲ laikotarpį, kurio metu patyrinėsime ir pažinsime emocijas, jausmus, pastebėsime save ir pasaulį, o taip pat mokysimės skirti laiko sau ir savo artimiesiems. Kiekvienas iššūkis tęsis savaitę, o ketvirtą savaitę jus pakviesime į socio-emocinio ugdymo seminarą, kur patirtimi ir gera nuotaika dalinsis nuoširdūs lektoriai ir šios srities specialistai.

Jūs mums rūpite, tad kviečiame giliai įkvėpti, iškvėpti, nusišypsoti sau, kitiems ir gero starto!

Pirmas iššūkis
"KELIONĖ EMOCIJOMIS: ATPAŽINK, SUPRASK, SUSIDRAUGAUK"

Pirmadienis
Emocijos vs jausmai ir 6 bazinės emocijos
Tikslas: susipažinti kas yra emocija, o kas jausmas, pažinti 6 bazines emocijas, atpažinti emocijas (patiriamas kai nemiegame :} ), skirti laiko tobulėjimui (savianalizė, literatūra, įdomūs faktai ir kt.)

Stebėkite savo emocijas visą dieną, užsirašykite (užrašinė, mobiliojo telefono užrašų knygelė, t.t.), pagal galimybes fiksuokite ir paanalizuokite (kodėl tai svarbu ir apie ką kalbame galite paskaityti mūsų parinktuose straipsniuose šia tema), o dienos pabaigoje atlikite refleksiją, kviečiame pasidalinti įspūdžiais. Užpildę formą, galite ją išsisaugoti sau, o paspaudę ‚submit‘ pasidalinti su mumis. Informacija visiškai anoniminė. Iš anksto dėkojame.



Antradienis
Teigiamos ir neigiamos emocijos
Antros dienos tikslas: susipažinti su dar 4 emocijomis (Susidomėjimas, Pasitikėjimas, Pasitenkinimas, Pasididžiavimas), pasidomėti jomis daugiau, pasidomėti apie emocijų poveikį, koks siūlomas emocijų grupavimas į teigiamas ir neigiamas, kaip jos mus veikia, analizuoti save, tobulėti

Stebėkite savo emocijas visą dieną, užsirašykite (užrašinė, mobiliojo telefono užrašų knygelė, t.t.), pagal galimybes fiksuokite ir paanalizuokite (kodėl tai svarbu, paskaitykite mūsų parinktus straipsnius šia tema), o dienos pabaigoje siūlome atlikti refleksiją, kviečiame pasidalinti įspūdžiais. Užpildę formą, galite ją išsisaugoti savo reikmėms, o paspaudę ‚submit‘ pasidalinti su mumis. Informacija visiškai anoniminė. Iš anksto dėkojame.



Trečiadienis
Emocijų analizė ir valdymo technikos
Trečios dienos tikslas: susipažinti su +4 emocijomis (gėda, kaltė, viltis, dėkingumas), pasidomėti jomis daugiau, taikyti emocijų valdymo strategijas, analizuoti save, stebėti aplinką.

Stebėkite savo emocijas visą dieną, užsirašykite (užrašinė, mobiliojo telefono užrašų knygelė, t.t.), pagal galimybes fiksuokite ir paanalizuokite, susipažinkite ir pritaikykite skirtingas emocijų valdymo technikas, o dienos pabaigoje atlikite refleksiją, kviečiame pasidalinti įspūdžiais. Užpildę formą, galite ją išsisaugoti sau, o paspaudę ‚submit‘ pasidalinti su mumis. Informacija visiškai anoniminė. Iš anksto dėkojame.



Ketvirtadienis
Emocijos mumyse ir jų balansavimas
Ketvirtos dienos tikslas: susipažinti su +3 emocijomis (apgailestavimas, frustracija, pergalė), pasidomėti jomis daugiau, taikyti emocijų valdymo strategijas, rasti sau priimtiną ir tinkamą, analizuoti save, stebėti aplinką.

Stebėkite savo emocijas visą dieną, užsirašykite (užrašinė, mobiliojo telefono užrašų knygelė, t.t.), pagal galimybes fiksuokite ir paanalizuokite, susipažinkite ir pritaikykite skirtingas emocijų valdymo technikas, o dienos pabaigoje atlikite refleksiją, kviečiame pasidalinti įspūdžiais. Užpildę formą, galite ją išsisaugoti sau, o paspaudę ‚submit‘ pasidalinti su mumis. Informacija visiškai anoniminė. Iš anksto dėkojame.



Penktadienis
Daugybė emocijų mumyse, įšdrįskime susipažinti, po truputį išmokime jų vardus ir tapkime su jomis draugais
Penktos dienos tikslas: susipažinti su emocijų ratu, pamatyti skirtingas emocijas kituose, taikyti emocijų valdymo strategijas sau, esant galimybei pasidalinti ir patarti kitam kaip suvaldyti emociją, analizuoti save, stebėti aplinką, įsivertinti ir apžvelgti IŠŠŪKIO savaitę.

Stebėkite emocijas ne tik šiandien, padarykite tai savo įpročiu. Kas vakarą apžvelkite savo dieną, UŽRAŠYKITE patirtas emocijas bei 3-5 dalykus, kurie jums atnešė teigiamą emociją, UŽRAŠYKITE kas atnešė neigiamą ir kokį sprendimą matote. Ir... būtinai nepamirškite padėkoti už tai ką ši diena jums davė. Iš praėjusių iššūkio dienų matėme, kad net jei aplankė emocija, kuri mums nepatraukli, tai dar nereiškia, kad turime būti mažiau dėkingi ar nedėkingi, nes ne kartą įrodyta, kad neigiamos emocijos turi daug dorybių (jos mus motyvuoja, informuoja, skatina mokytis), bandydami išsivaduoti iš emocijos, kurios nenorime patirti ilgą laiką, dažnai sukuriame neįtikėtinų dalykų, realizuojame daug idėjų. Kaip rašė Wayde'as Goodallas "Ne stresas mus parklupdo, o tai, kaip reaguojame į stresinius įvykius", tad mokykimės emocijų valdymo ir taikykime jį kasdien (apie tai trečiadienio iššūkio teorijoje, bei šiandien).

Jei tik turite galimybę, "gaudykite" ir fiksuokite skirtingas savo emocijas kasdien.

O rašymas gali būti labai veiksminga priemonė, bandant tobulinti bet kurį psichologinio tobulėjimo aspektą. Tai nereiškia, kad jums reikia tapti rašytoju, tai tiesiog įrankis, kuris padeda:




Nuoširdžiai dėkojame visiems, kurie paliko grįžtamąjį ryšį, jo pagalba formuosime ir seminarų, mokymų temas. Taip pat stengiamės šios dienos skaitinius pasiūlyti iš įvardintų aktualių temų.

Taigi prasmingo skaitymo ir gražios dienos draugaujant su emocijomis

Jei problemą galima išspręsti, vadinasi, nėra jokio reikalo dėl jos jaudintis. Jei problema neišsprendžiama, jaudintis dėl jos beprasmiška“ - Dalai Lama

Per dažnai nuvertiname prisilietimo, šypsenos, gero žodžio, išklausančios ausies, nuoširdaus komplimento ar mažiausio rūpestingo veiksmo galią; o juk visa tai turi potencialą apversti gyvenimą aukštyn kojom. - Leo Buscaglia

AČIŪ KIEKVIENAM IŠ JŪSŲ, kuris PRISIJUNGĖTE PRIE ŠIOS IŠŠŪKIO SAVAITĖS ir IKI SUSITIKIMO KITAME IŠŠŪKYJE nuo vasario 22d.

Sekite informaciją facebooke:
https://www.facebook.com/emundus.lt
ir
https://www.facebook.com/pssmilecommunity/